مزوتراپی به عملی گفته می شود که طی آن موها یا پوست صورت ترمیم و جوان می شوند. روش انجام مزوتراپی باتوجه به شرایط فرد مورد معالجه متفاوت می باشد. در مزوتراپی پوست صورت چندین تزریق زیرجلدی در صورت انجام می‌شود. mesotherapy در اصل یک روش درمانی جایگزین است.

روش انجام مزوتراپی

روش انجام مزوتراپی میتواند برای هر شخص با بقیه فرق داشته باشد. به طور معمول یک جلسه معالجه با توجه به مساحت ناحیه مورد معالجه حدوداً ١۰ تا ٣۰ دقیقه به طول می اجامد.

معمولاً، دو سه ماه آغازین درمان یک دوره فشرده درنظر گرفته میشود.

طی این دوره فشرده معالجه هر 14 روز 1 بار انجام می‌شود.

بعد از آن میتوان فاصله زمانی جلسات معالجه را به هر سه ماه یکبار یا کمتر افزایش داد.

نتایج چه موقع قابل مشاهده هستند؟

برخی بیماران تنها چند هفته بعد از شروع درمان نتایج مثبتی را تجربه می‌کنند، با این حال سرعت تأثیرگذاری درمان به شدت ریزش مو و نحوه پاسخ بدن بیمار به درمان بستگی دارد. قاعدتاً بیماران می‌بایست ٢ تا ٣ ماه بعد از درمان نتایج قابل توجهی را تجربه کنند، البته برای مشاهده تأثیر کامل درمان به حدود ۶ ماه زمان نیاز است.

تأثیر مزوتراپی برای ترمیم مو

این فرایند هاضمه مقدار دارویی که به پوست سر می‌رسد را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. در مقابل، با mesotherapy می‌توان دوز بسیار کوچکتری از دارو را مستقیماً به ناحیه درگیر، که در اینجا فولیکول مو است، وارد کرد تا فورا جذب شود.

یک آزمایش بالینی نشان داده که مزوتراپی در زمینه ترمیم موفقیت‌آمیز موی زنانی که از ریزش مو رنج می‌برند عملکرد مؤثرتری نسبت به قطره ماینوکسیدیل دارد.

مزوتراپی می‌تواند نیاز به کاشت مو را برطرف کند، البته در اینجا نیز مانند هر درمان دیگری، برای حفظ نتایج به دست آمده نیاز است که بیمار مواد مضر و سمی را از رژیم غذایی و سبک زندگی خود حذف کرده و با پیروی از یک برنامه ورزشی مناسب سلامتی خود را در بالاترین سطح ممکن حفظ کند.

محبوبیت روزافزون مزوتراپی

mesotherapy در انگلستان بسیار خبرساز بود.

زیرا نتایج موفقیت آمیز آن در بین مردم بسیار مشاهده و گزارش شده است.

انجام مزوتراپی مو مختص آقایان نیست.

گاهی زنان هم از این روش درمانی تعریف می‌کنند.

عارضه های انجام مزوتراپی

فقط بعضی از بیماران بعد از معالجه دچار درد و ناراحتی‌ها می‌شوند.

عارضه های جانبی محتمل بعد از انجام mesotherapy به طور عمده نتیجه تزریق با سوزن به پوست است.

امکان دارد برخی از بیماران بعد از انجام مزوتراپی دچار درد، ورم، کبودی، التهاب یا عفونت شوند.

هزینه mesotherapy

براساس مقدار تزریق و نوع مواد تزریق شده بمتغیر است.

این هزینه شامل دستمزد پزشک و سرنگ مورد استفاده و مواد بی‌حسی که بکار میرود محاسبه میشود.